Aneb od kurzové turistiky k měřitelnému dopadu na byznys...
Před časem jsem dostala příležitost se v článku Soft skills: 4 tipy, jak zajistit, aby mělo školení měkkých dovedností skutečný efekt podělit o pár tipů.
Ve stručnosti:
začít u byznys strategie, zjistit, které kompetence nám chybí a na jejich rozvoj se soustředit
na úrovni rolí a jednotlivců pracovat s učícími cestami a neustále je propojovat na širší kontext ("proč" se rozvíjím, k čemu to bude, jak to zapadá do našeho byznysu)
školení není totéž jako rozvoj - je potřeba najít správný mix nástrojů a forem učení, větší část z nich raději "on the job", vytvářet učící komunity atd. atd.
Nevím, jak moc má vlastně ještě smysl rozlišovat soft skills a hard skills, spíš bych to viděla na "povinné" (ze zákona, např. BOZP), "strategické" (priority z pohledu byznysu), "ostatní" (čistě seberozvoj pro radost, jako benefit apod.).
Comments